Onze lessen staan onder professionele begeleiding van ons docententeam. Kwaliteit, creativiteit en vooruitgang zijn belangrijke doelstellingen. Onze docenten zijn opgeleid op verschillende dansacademies in Nederland en/of zijn intern opgeleid in de studio. De docenten geven les in dansstijlen waarin zij gespecialiseerd zijn, waardoor de leerlingen zich altijd in een professionele en optimale lessituatie kunnen ontwikkelen
Hanneke van der Stappen
Hanneke
Ik ben als 4 jarige kleuter mijn danscarriere begonnen. Dat heb ik altijd met ontzettend veel plezier gedaan . Later mocht ik van deze hobby mijn beroep maken. Ik ben afgestudeerd aan de danscacademie in Tilburg en na een aantal jaren ervaring te hebben opgedaan, begonnen met de start van deze balletschool.
Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een grote school op 2 locaties, met een grote vaste kern van trouwe dansers die elk jaar nog groeit.
In mijn lessen wil ik graag plezier in dans voorop. Mijn uitdaging is om lessen te geven met veel afwisseling in lesstof, de leerlingen uit te dagen ,op het goede niveau passend bij de leeftijd. Als deze combinatie van factoren goed is dan hebben we de basis gelegd voor fijne lessen met plezier in dans waarbij steeds een hoger niveau kan worden bereikt.
Jessie Haans
Jessie
Na mijn eerste dansles dacht ik: 'Dit wil ik voor altijd doen!'.
Ik was 14 toen ik begon met dansen en ik wist dat ik van dansen mijn beroep wilde maken.
In 2017 ben ik afgestudeerd als docent aan de Fontys Academie voor Danseducatie. Hier heb ik mijzelf ontwikkeld tot een breed inzetbare dansdocent. Jazz, Modern en Klassiek zijn de stijlen waarin ik mijzelf helemaal thuis voel, in deze stijlen geef ik ook het meeste les.
Binnen mijn lessen vind ik het belangrijkste dat mijn leerlingen zich veilig voelen. Ik vind het mooi om te zien dat leerlingen ontdekken wat voor bewegingen ze allemaal kunnen en hierin dan ook risico's nemen. Zo zullen zij namelijk iedere week stappen zetten als danser en als mens. Het mooiste aan lesgeven is om je leerlingen te zien groeien en zich verder te zien ontwikkelen. Hier haal ik mijn grootste voldoening uit!
Nancy van Kesteren
Nancy
Hallo, mijn naam is Nancy van Kesteren en ik woon in Oss. Al op jonge leeftijd maakte ik kennis met ballet op de Eerste Osse Balletschool van Liesbeth van Berkel. Mijn eerste ervaringen in het organiseren van balletvoorstellingen en het lesgeven in ballet, met name aan jonge kinderen, deed ik bij haar op. Sinds 1997 ben ik werkzaam bij Balletstudio Hanneke van der Stappen. Mijn specialiteit is het lesgeven aan kleuters en jonge kinderen aan de ene kant en aan de andere kant ben ik nauw betrokken bij de organisatie en de uitwerking van balletprodukties zoals bv. de tweejaarlijkse leerlingenuitvoering. Tot slot hoop ik nog heel veel kleine danseresjes in mijn klassen te kunnen verwelkomen zodat ik hen het enthousiasme voor ballet, zoals ik dat zelf ook heb, over kan brengen
Caroline Lieffers
Caroline
Ik ben begonnen met klassiek ballet als 8 jarig meisje op de balletschool van Liesbeth van Berkel. Op 12 jarige leeftijd ben ik naar de Dansacademie in Tilburg gegaan en heb ik de vooropleiding klassieke dans gevolgd. Vervolgens doorgestroomd naar het HBO uitvoerend moderne dans en daarin ook afgestudeerd.
Ik heb daarna 3 jaar in Frankrijk gedanst en getourd door Europa. Ook heb ik in die tijd meegedaan aan het International Concours de Dance te Parijs en bereikte in de finale de derde plaats. Vervolgens heb ik een half jaar in Italië gedanst bij company Artemis o.l.v Choreografe Monica Casadei, getoerd door Italië. Ik ben daarna terug gegaan naar Nederland omdat ik mijn lieve man in Oss heb ontmoet. Na een kopstudie op de Academie in Tilburg voor het docentschap, ben ik aldaar les gaan geven. Later dat jaar ben ik gevraagd door Helma Melis, een Belgische choreografe, om in haar kleine gezelschap te komen dansen.
Ik hou van organische, energieke lessen met een fijne sfeer. Muziek is voor mij heel bepalend. Het is mijn eerste inspiratiebron om materiaal te maken wat daarmee speelt.
Anouk van Loosbroek
Anouk
Als kleutertje ben ik begonnen te dansen bij Dansstudio van der Stappen! Op 8 jarige leeftijd kwam daar Streetdance bij. En de passie voor dans bleef groeien!
Ik koos op 17 jarige leeftijd voor de studio Artiest-Danser In Utrecht die ik in de zomer van 2020 succesvol heb afgerond.
En nog steeds ben ik niet uitgeleerd. Ik heb besloten nog een studie te gaan volgen om zo nog meer verdieping te zoeken in het docentschap.
In mijn lessen ben ik altijd op zoek naar de balans tussen plezier en veel leren. Iedereen mag daarbij zichzelf zijn en dat ook zo uiten in dans, ingekleurd door ieders eigen dansstijl!
Yvonne Cornelis
Yvonne
Als kleuter ben ik mijn lessen begonnen bij de Dansstudio van Hanneke. Ik vond dansen zó leuk dat ik dit wel elke dag wilde doen! Ik heb de vooropleiding in Arnhem en de HBO dansacademie in Tilburg afgerond. Ik ben als docent klassiek en moderne dans afgestudeerd en heb van 2005 tot 2012 fulltime les gegeven in klassiek, spitzen, modern, jazz, kinderdans en pilates.
In mijn lessen werk ik o.a. graag aan techniek, fantasie en persoonlijke ontwikkeling, maar dansplezier staat voorop!
Na drie kinderen en een carrière als pedagoog kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Ik vind het dan ook fantastisch om terug te zijn op de plek waar het ooit allemaal begon!.
Saskia Neuen
Saskia
Dans is voor mij zowel een communicatie- als ook een expressiemiddel om je fysiek uit te kunnen drukken in de verbale wereld. Dans is een creatief proces, waarin je lichaam met je denken verbindt. Op deze manier kan een connectie ontstaan tussen fysiek en mentaal. Dans is nog zo veel meer dan alleen maar dans!
Toen ik vier was, zat ik voor het eerst op dansles en met 14 wist ik dat mijn toekomst in de danswereld zou liggen. Ik heb een Nederlandse moeder en een Duitse vader en ben in Duitsland tweetalig opgevoed. Dit jaar ben ik afgestudeerd aan de Fontys Academie voor Danseducatie in Tilburg, waar ik tot dansdocent, dansmaker en danser ben opgeleid. Ik hou van reizen en heb de afgelopen jaren veel dansprojecten en “summer intensives” in het buitenland gevolgd om mij als dansdocent te inspireren en verrijken door andere culturen. Zo ben ik 2018 in Uganda, Afrika, geweest en heb daar op een basisschool lesgegeven.
Als docent vind ik het belangrijk om samen, vooral van en door elkaar te leren, uit te wisselen en te exploreren!
Emma Strikkers
Emma
Als klein meisje bewoog ik altijd al veel. Als puber ben ik steeds meer gaan dansen in verschillende dansstijlen en ben ik dans steeds serieuzer gaan nemen. Mijn liefde voor dans werd groter en ik wist dat ik iets met dans moest gaan doen.
Inmiddels ben ik net afgestudeerd aan de Academie voor Danseducatie in Tilburg. Ik heb hier de afgelopen vier jaar geleerd hoe ik mijn passie met anderen kan delen en overbrengen.
Dans is voor mij een uitlaatklep waarin ik alles kwijt kan. Als docent vind ik het belangrijk dat je in de les jezelf helemaal kan laten gaan. Mijn lessen zijn energiek met ruimte voor zelf ontwikkeling en techniek.
Lisa van Lubeek
Lisa van Lubeek
Op vierjarige leeftijd begon ik met dansen en al snel kwam ik erachter dat dit iets is wat ik heel graag doe! Nadat ik lessen heb gevolgd in de verschillende dansstijlen, wist ik het zeker: ik wil van deze hobby mijn beroep maken!
Op mijn viertiende begon ik aan de Opstapcursus van Fontys Hogeschool voor de Kunsten. Na de Opstapcursus ben ik begonnen aan de MBO Dansopleiding in Zutphen. Tijdens het tweede jaar van deze opleiding, kwam ik erachter dat het lesgeven helemaal bij me past.
In het schooljaar van 2021-2022 ben ik afgestudeerd aan Fontys Academie voor Danseducatie in Tilburg. Tijdens deze opleiding heb ik mijn verder ontwikkelt als niet alleen dansdocent, maar ook als danseres en dansmaker.
Doorzettingsvermogen, creativiteit en passie voor de kunsten zijn mijn drijfveren. In mijn lessen vind ik het belangrijk dat er een goede balans is tussen (persoonlijke) ontwikkeling en dansplezier. Ik wil mijn leerlingen nieuwe elementen leren waarbij ze persoonlijke doelen behalen en genieten van het dansen. Als docent streef ik naar het creëren van een prettige sfeer in de les waarin iedereen zich veilig voelt en zichzelf kan zijn.